Про підсумки навчальної роботи у 2021-2022 навчальному році
НАКАЗ
17.06.2022 м. Кролевець № 46-ОД
Про підсумки навчальної роботи
у 2021-2022 навчальному році
Відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», законодавчих актів з питань освіти, Типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти І, ІІ, ІІІ ступенів, Статуту та Концепції розвитку закладу, на виконання річного плану роботи ліцею у 2021-2022 навчальному році педагогічний колектив продовжував працювати над реалізацією завдань опорного закладу освіти. Пріоритетними аспектами навчальної роботи були: впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, реалізація завдань Нової української школи, формування ключових компетентностей учнівської молоді, допрофільне та профільне вивчення предметів, упровадження в освітній процес інклюзії та інноваційних освітніх технологій, оволодіння технологіями дистанційного навчання, удосконалення роботи, спрямованої на підготовку випускників старшої школи до успішного складання зовнішнього незалежного оцінювання.
В умовах реформування загальної середньої освіти педагогічний колектив продовжував працювати над формуванням іміджу опорного закладу, створенням сучасного освітнього середовища, підвищенням якості освіти через запровадження інноваційних технологій навчання (у т.ч. дистанційних). Педагоги активно проходили курси підвищення кваліфікації (у т.ч. онлайн та за модульною системою), практично використовували сучасні освітні ресурси у процесі викладання навчальних предметів, підвищували цифрову грамотність, удосконалювали навички роботи з сервісами для онлайн спілкування, долучилися до вибору підручників для учнів 5, 9 класів. Здійснювалася систематична робота по забезпеченню права громадян на рівний доступ до якісної освіти, залученню школярів до профільного вивчення української мови, історії України та математики, поглибленого вивчення української мови, математики, підсиленого вивчення математики, англійської мови, історії України, хімії, до вивчення другої іноземної мови (французької).
На підставі результатів річного оцінювання, звітів учителів-предметників, аналізу ведення шкільної документації були підведені підсумки навчальної роботи у 2021-2022 навчальному році.
Інформація про підсумки навчальної роботи у 2021-2022 навчальному році додається.
Виходячи з вищезазначеного
НАКАЗУЮ:
1. Педагогічному колективу закладу :
- підвищити персональну відповідальність кожного за якість організації освітнього процесу в умовах реформування загальної середньої освіти;
- продовжувати виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
- забезпечувати реалізацію права громадян на доступність здобуття якісної освіти;
- спрямовувати зусилля на спеціалізацію навчання, допрофільне, профільне, поглиблене, підсилене вивчення навчальних дисциплін;
- надавати якісні освітні послуги дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації інклюзивного та індивідуального навчання;
- працювати над збереженням контингенту учнів;
- забезпечувати набір учнів до 1-х, 10-х профільних та 8-х класів з поглибленим вивченням окремих предметів;
- звернути особливу увагу на учнів, які мають навчальні досягнення початкового рівня, 1-2 оцінки достатнього чи середнього рівня;
- покращити якість освіти через підвищення мотивації дітей до навчання
2. Учителям, які викладають предмети, що виносяться на ЗНО/ДПА, забезпечувати якість знань та умінь, об’єктивність поточного і підсумкового оцінювання випускників
3. Учителям Назаренко А.Г., Лисман Д.Л., Денисенку О.С., Вереї О.В., Яценко О.П., Литвинчук С.В., Мотіс І.В., Забіяці О.М., Павловій І.М., Галанову О.М., Авраменко Ю.Л., Киричок О.П., Жилі А.О., Васильченко О.І. покращити індивідуальну роботу з учнями, які виявили початковий рівень навчальних досягнень за результатами підсумкового оцінювання.
4. Класним керівникам 1-11 класів:
- дбати про збереження контингенту учнів, що навчаються на високому та достатньому рівнях;
- посилити контроль за рівнем навчальних досягнень учнів;
- продовжувати роботу по профілактиці травматизму;
- посилити контроль за дотриманням учнями правил безпеки життєдіяльності під час перерв;
- тримати на постійному контролі відвідування учнями навчальних занять, наявність довідок з лікувальних установ;
- формувати відповідальне відношення учнів і батьків до питання відвідування закладу освіти
5. Класним керівникам 5-А, 5-Б, 7-А, 8-А, 9-А, 9-Б, 9-В класів Клок Н.М., Лавренко Н.М., Вереї О.В., Назаренко А.Г., Малиношевській Г.Г., Жилі А.О., Забіяці О.М. вказати на недостатню роботу з учнями, які мають бали початкового рівня, обговорити питання їхньої успішності з батьками до 10.09.2022 року
6. Адміністрації закладу:
1) інформувати засновника, відділ освіти про необхідність покращення оснащення закладу технічними засобами для організації дистанційного навчання учнів до 01.09.2022 року;
2) завершити створення єдиного інформаційного середовища закладу освіти для організації дистанційного навчання на платформі Google Classroom до 30.08.2022 року
7. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Литвинчук С.В.
Директор Станіслав ЯЦЕНКО
Додаток
до наказу № 46-ОД
від 17.06.2022 року
Інформація
про підсумки навчальної роботи
у 2021 - 2022 навчальному році
На 5 вересня 2021 року у закладі налічувалося 486 учнів, за навчальний рік прибуло 13, вибуло – 5 учнів (1 – до Дубовицького ліцею, 1 - до Реутинського аграрного ліцею, 3- за межі Кролевецької ОТГ). Як результат, на кінець року у закладі - 494 учні. У ліцеї функціонують 22 класи, з них у початковій ланці - 8 (162 учні), у середній ланці - 11 (263 учні), у старшій ланці - 3 класи (69 учнів).
Станом на 08.06.2022 року інваріантна та варіативна складові частини навчальних планів у 1-11 класах виконані повністю. На виконання статті 10 Закону України "Про повну загальну середню освіту" відпрацьовано 175 навчальних днів (інформація узагальнена у наказі по закладу від 09.06.2022 № 44-ОД «Про виконання навчальних планів та програм у 2021-2022 навчальному році»).
Учні 1-11 класів успішно закінчили навчальний рік, своєчасно атестовані, переведені на наступний рік навчання або випущені з ліцею. 3 учні 8-10 класів не атестовані протягом року з 1 теми у зв’язку з хворобою (у минулому році було 17).
У закладі функціонували 9 класів з інклюзивною формою навчання:
- 1-А: (учитель Рубан С.В., асистент учителя Муренко Л.В.);
- 2-Б: (учитель Корнієнко Л.В., асистент учителя Дячок О.М.);
- 3-А: (учитель Щербакова В.В., асистент учителя Жила С.М.);
- 4-Б: (учитель Мирополець Л.М., асистент учителя Сущенко Т.М.);
- 5-А: (класний керівник Клок Н.М., асистент учителя Петруня А.А.);
- 5-Б: (класний керівник Лавренко Н.М., асистент учителя Третякова С.М.);
- 6-Б: (класний керівник Мотіс І.В., асистент учителя Скидан Н.В.);
- 7-А: (класний керівник Стожок А.П., асистент учителя Геребен С.Л.);
- 8-Б: (класний керівник Яценко О.П., асистент учителя Савіна А.А.);
16 учнів з різними нозологіями й особливими освітніми потребами отримали право на здобуття якісної освіти, інтеграцію до загальноосвітнього простору, надання їм психолого-соціальної та педагогічної підтримки для адаптації серед однолітків та підготовку до самостійного життя в соціумі. Учителі та асистенти учителів здійснювали освітній процес з учнями Болботом І., Панченком А. (1-А), Піскуном І., Сас А. (2-Б), Захарченком Н., Миндою К. (3-А), Комаровим І. (4-Б), Землянком С., Отрохом М., Філімоненком К. (5-А), Морозовою К. (5-Б), Очкалас М. (6-Б), Дуленком М., Капшитар М. (7-А), Косенком Б., Усенко А. (8-Б), враховуючи індивідуальні особливості навчально-пізнавальної діяльності кожної дитини, застосовували особистісно орієнтовані методи навчання, залучали учнів до участі у художній творчості, позакласних заходах, розвивали у дітей почуття оптимізму та впевненості у своїх силах і майбутньому.
2 учні за станом здоров’я навчалися за індивідуальною формою:
- Левковець Ф., учень 2-Б класу, за програмами основної школи (індивідуальне навчання вдома);
- Черняк М., учениця 9-Б класу, за програмами допоміжної школи (індивідуальне навчання на базі Кролевецького центру реабілітації дітей-інвалідів). Учні засвоїли навчальний матеріал на рівні своїх можливостей.
За результатами річного оцінювання навчаються на високому рівні 42 учні (13%) ( у 2020-2021 н. р. - 47 учнів (13%), у 2019-2020 н. р. - 62 учні (16%); на достатньому рівні - 121 учень (36%) (у 2020-2021 н. р. - 115 учнів (33%), у 2019-2020 н. р. - 138 учнів (35%). Отже, якість знань по закладу становить 49% (у порівнянні з минулим навчальним роком зросла на 3%). 12 учнів 5-9 класів мають бали початкового рівня (4%) (у 2020-2021 н. р. - 8 учнів (2%), у 2019-2020 н. р. було 7 учнів (2%). Отже, успішність по закладу становить 96% (була - 98%). Середній бал навчальних досягнень учнів – 8,6б. (у 2020-2021 н. р. - 8,3б., у 2019-2020 н. р. – 8,5б.)
У середній та старшій ланках кількість учнів з високим рівнем навчальних досягнень, у порівнянні з 2020-2021 н.р., збільшилася – 42 (13%) (було 40 учнів): найбільше їх у 10-Б класі – 7, у 5-Б - 6, 6-А класах - 5 учнів, у 7-А та 11 класах - по 4 учні (класні керівники Галанова В.А., Лавренко Н.М., Верея О.В., Стожок А.П., Лисенко Л.П.). У решті класів - 1-3 відмінники.
162 учні 1-4 класів, які оцінюються вербально(1-2 класи) та рівнево (3-4 класи), успішно закінчили навчальний рік, оволоділи загальнонавчальними вміннями і навичками відповідно до Державного стандарту початкової освіти та Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня (під керівництвом О.Я. Савченко). Якісну організацію освітнього процесу в 1-4 класах відповідно до Концепції Нової української школи забезпечили вчителі Рубан С.В., Вороніна Н.І., Наталенко Л.Л., Корнієнко Л.В., Щербакова В.В., Паншина Т.І., Зражва О.В., Мирополець Л.М.
Учні 1-Б, 3-А класів навчалися за проєктом всеукраїнського рівня «Технологія навчання учнів початкової школи «Розумники» (Smart Kids)» (учителі Вороніна Н.І., Щербакова В.В.).
55 п’ятикласників пройшли процес адаптації до навчання у школі ІІ ступеня. Для більшості з них перший рік навчання в основній школі був успішним:
- 7 учнів (13%) мають досягнення високого рівня ( було 7). У 5-А класі є 1 учениця, яка має 1 оцінку 9 балів (Александренко С. з математики - учитель Галанова В.А.) і 1 учениця, яка має 2 оцінки 9 балів з української мови та музичного мистецтва (Василенко С. - учителі Лисман Д.Л., Ковтун А.В.).
- 25 учнів (45%) навчаються на достатньому рівні (було 20). Ще 4 учні мають 1 оцінку середнього рівня (6б.): 3 учні - з англійської мови, 1 учень - з математики.
У 5 класах з'явилися 3 учні з початковим рівнем навчальних досягнень (5%): Шевченко Я. (5-А) - по 3б. з української літератури та історії, Жовтя С. та Хоменко М. - по 3 б. з англійської мови.
В цілому стабільно, без значного зниження рівня навчальних досягнень, у порівнянні з минулим навчальним роком, навчалися учні 6-11 класів, у яких, в основному, зберігся контингент учнів з достатнім рівнем навчальних досягнень. Крім того, 10 учнів 6-10 класів мають 1-2 оцінки достатнього рівня (9б.), 18 учнів – 1-2 оцінки середнього рівня (6б.) переважно з таких предметів як математика, фізика, англійська мова, французька мова, історія України.
Особливої уваги педагогів потребують 12 учнів 5-9 класів, які за результатами річного оцінювання мають навчальні досягнення початкового рівня
В умовах модернізації змісту освіти, який орієнтується на здобуття учнями умінь і навичок, необхідних сучасній людині для успішної самореалізації у професійній діяльності, одним із пріоритетних завдань у роботі педагогічного колективу закладу є забезпечення усвідомленого вибору учнями напрямків поглибленого та профільного навчання. Як форма реалізації допрофільної підготовки у 2021-2022 навчальному році у ліцеї працювали класи з поглибленим вивченням української мови (9-А), математики (9-Б), підсиленим вивченням англійської мови (7-Б, 8-А, 9-В, 10-А, 10-Б), історії України (10-А), математики (7-А, 7-Б, 8-А, 8-Б, 9-А, 9-В, 10-А), хімії (10-А), що сприяло розвитку здібностей учнів, задоволенню їх пізнавальних потреб, формуванню стійкого інтересу до предметів з орієнтацією на майбутню професійну діяльність.
Відповідно до Концепції профільного навчання та Типової освітньої програми загальної середньої освіти ІІІ ступеня 10-11 класи функціонували як профільні: 10-А – з профільним вивченням української мови, 10-Б – з профільним вивченням математики, 11 клас - з профільним вивченням української мови та історії України (І група), математики (ІІ група). Виваженим був підхід учнів та батьків до вибору профілю навчання, що підтверджується результативністю річного оцінювання з профільних предметів.
У 2021-2022 навчальному році другу іноземну мову (французьку) вивчали 67 учнів (7-Б, 8-А, 9-А,Б класи), з них 43 (64%) засвоїли її на високому та достатньому рівнях ( у 2020-2021 н. р. – 64%).
У 2021-2022 навчальному році учні 4-10 класів вивчали 2 курси за вибором: «Культура добросусідства», «Фінансова грамотність» та 2 факультативних курси: «Основи програмування», «Сходинки орфографії».
Реалізація допрофільної та профільної освіти в середніх і старших класах, введення поглибленого та підсиленого вивчення окремих предметів, вивчення двох іноземних мов, упровадження курсів за вибором та факультативів позитивно впливає на інтелектуальний розвиток учнів, на правильний вибір професії і шляхів продовження навчання після здобуття загальної середньої освіти, на розвиток здібностей і нахилів учнів, на всебічний розвиток і виховання особистості та підготовку учнів до успішного складання ЗНО/ДПА.
У 2021 - 2022 навчальному році 56 учнів 9 класів отримали свідоцтва про здобуття базової середньої освіти (класні керівники Малиношевська Г.Г., Жила А.О., Забіяка О.М.). 8 учнів 9-х класів (14%) отримали свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою: по 9-А класу - Бик Жанна, Хроменко Діана; по 9-Б класу – Бондаренко Ілля, Бурденко Микита, Павленко Андрій; по 9-В класу – Демченко Яна, Лехман Дємід, Романенко Єлизавета. 2 випускники основної школи нагороджені Похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів".
Відповідно до заяв батьків та рішення педагогічної ради від 08 червня 2022 року (протокол № 30) 34 випускники 9 класів переведено до 10 класу, 22 випускники випущені з ліцею для продовження навчання в інших закладах системи загальної середньої освіти.
У 2021-2022 навчальному році у зв'язку з правовим режимом воєнного стану учні 4, 9 та 11 класів були звільнені від проходження державної підсумкової атестації (наказ Міністерства освіти і науки України від 28.02.2022 №232 "Про звільнення від державної підсумкової атестації учнів, які завершують здобуття початкової та базової загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році" та Закон України від 24.03.2022 року № 2157-ІХ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України").
25 учнів 11 класу (89%) підтвердили участь у складанні національного мультипредметного тесту.
Відповідно до рішення педагогічної ради від 08 червня 2022 року (протокол № 30) 28 випускників 11 класу випущені з ліцею. За результатами підсумкового оцінювання 5 учнів 11 класу отримали свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти особливого зразка, з них 4 нагороджені Золотими медалями (Бакуновець Д., Гулакова Л., Лєготін А., Сердюк М. ), 1 – Срібною медаллю (Возняк Д.). 3 випускники нагороджені Похвальною грамотою "За особливі досягнення у вивченні окремих предметів".
За результатами річного оцінювання є претендентами у наступному навчальному році:
- на нагородження Золотими медалями 9 учнів 10 класів: по 10-А класу - Грибань Олександра, Скляренко Єлизавета; по 10-Б класу - Вороніна Вікторія, Галанова Софія, Замула Славіна, Падалка Єлизавета, Панкова Анастасія, Собко Дарія, Срібранець Марія;
- на нагородження Срібною медаллю 1 учениця 10-Б класу Костель Віта (9б. з англійської мови);
- на отримання свідоцтв про здобуття базової середньої освіти з відзнакою 2 учні: по 8-А класу - Кучерява Анна, по 8-Б класу – Курченко Рувим.
Упродовж року навчальний матеріал викладався відповідно до календарно-тематичних планів у очному форматі (з 01.09.2021 по 13.10.2021), у очному, змішаному та дистанційному форматах у зв'язку з карантинними обмеженнями та капітальним ремонтом ліцею (з 25.10.2021 по 23.02.2022) та виключно у дистанційному форматі під час війни (з 24.02.2022 по 08.06.2022), про що є відповідні рішення педрад та накази по закладу. Обов’язковий мінімум практичних, лабораторних, контрольних робіт та інших об’єктів перевірки відповідає вимогам та методичним рекомендаціям. Фактично вичитана кількість годин з усіх предметів у 1-11 класах відповідає кількості годин, визначених у навчальних планах та програмах.
Для організації освітнього процесу в дистанційному форматі учителі використовували платформу Google Classroom. У ході впровадження дистанційного та змішаного навчання педагоги закладу продовжували активно опановувати платформи для синхронного навчання (ZOOM, Google Meet), використовували можливості інтерактивних дошок Jamboard, Linout, Padlet, онлайн-інструментів і вебресурсів Coggle, Canva, Google-форм, Online Test Pad, iLearning, Learning Apps, Kahoot, освітніх проєктів «Всеосвіта», «На Урок», «Всеукраїнська школа онлайн». Змішане навчання в закладі передбачало винесення на очну форму викладання дисциплін, які досить важко даються учням для дистанційного опрацювання: українська мова, іноземні мови, математика, фізика, хімія, біологія, географія. До того ж це ті предмети, які виносяться на ЗНО, і для учнів, зокрема 11-х класів, важливість очної форми є безперечною. Проте в ході організації дистанційного навчання педагоги закладу продовжували долати ряд викликів та недоліків:
- недостатній рівень технічного забезпечення, що унеможливлює проведення синхронних занять безпосередньо в закладі, тож учителі змушені працювати на домашніх гаджетах;
- недостатнє технічне забезпечення учнів: відсутність необхідної кількості гаджетів у сім’ї, неповне їх укомплектування (мікрофоном, камерою тощо);
- при одночасному багатоканальному підключенні до мережі Інтернет у закладі різко знижується якість мережі, що призводить до переривання запланованих відеоконференцій;