A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Опорний заклад "Кролевецький ліцей № 3" Кролевецької міської ради

Про затвердження плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

КРОЛЕВЕЦЬКА МІСЬКА РАДА

СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ОПОРНИЙ ЗАКЛАД «КРОЛЕВЕЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ №3»

 

НАКАЗ

 

03.09.2022                                      м. Кролевець                                        №89-ОД

 

Про затвердження плану заходів, спрямованих

на запобігання та протидію булінгу

 

На виконання Законів України «Про охорону дитинства», «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18.12.2019 року № 2657-VI

 

НАКАЗУЮ:

 

  1. Затвердити план заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькуванню), в ОЗ «Кролевецький ліцей №3» (додаток 1), Буйвалівській філії (додаток 2).
  2. Затвердити порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу  в закладі освіти  (додаток 3).
  3. Затвердити порядок реагування на випадки булінгу в закладі освіти (додаток 4).
  4. Контроль за виконання наказу залишаю за собою.

 

Директор                                                                              Станіслав ЯЦЕНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                      

 

 

                          

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

до наказу №89 -ОД

від 03.09.2022

                                                                                                            

                                                                                                

                                                                     План

заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькуванню)

                                       в ОЗ «Кролевецький ліцей №3»

на 2022/2023н.р.

 

№ з/п

 

Заходи

 

Цільова аудиторія

Термін виконання

Відповідальний

 

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Нагадати   педагогічним працівникам Проект закону УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню) та лист МОН України від 20.03. 2018 № 1/ 9 – 168 «Про виконання законодавчих вимог у зв’язку із прийняттям Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року № 2229».

Педагогічні працівники

 Серпень

Директор,

ЗДВР

2

Забезпечити неухильне виконання педагогічними працівниками  ліцею  Конвенції ООН «Про права дитини», Закону України «Про охорону дитинства» законодавств України в галузі освіти в частині збереження фізичного , духовного, психічного здоров’я та поваги до людської гідності дитини.

Педагогічні працівники

Постійно

Директор

 

2

 

Продовження додатка 1

3

Провести педраду «Прфілактика  булінгу в дитячому колективі».

Педагогічні працівники

Грудень

Директор, ЗДВР, соціальний педагог,

практичний психолог

4

 

Провести батьківськи збори « Взаємодія сім’ї і школ. Єдині вимоги у виховананні дітей»

Батьки

Протягом

року

Класні керівники, соціальний педагог,

практичний психолог

5

Провести батьківськи збори: «Чи можна бити дитину?», «Агресія породжує агресію»

Батьки

Протягом

року

Класоводи, класні,

практичний психолог

6

 

 Оформити папку « Матеріали по булінгу»

Педагогічні

працівники

Вересень-жовтень

Класні керівники,ЗДВР, соціальний педагог, практичний психолог

7

Розробити буклети  «Батьки і діти: проблеми насильства у сім'ї».

 

Батьки

Протягом

року

Соціальний педагог

9

Поновлення інформації про профілактику булінгу (цькування) на сторінці психологічної служби на сайті закладу освіти Поширити матеріли на сайті :

«Безпека дітей в Інтернеті»,«Ознаки булінгу», «Кібербулінг»,

«Гарячі лінії, сервіси та служби протидії насильству» «Попередження проявів насильства», «Життя без насильства»

Батьки, педагогічні працівники

Протягом

року

Практичний психолог, соціальний педагог

10

Провести конкурс дитячої творчості «Стоп насильству» або «Я росту в щасливій родині».

Діти, батьки

Квітень

Класоводи

11

Забезпечити систематичне оновлення банку даних сімей, де існують випадки вчинення насильства в сім’ї або виникає реальна загроза його вчинення

Батьки

За потребою

ЗДВР, соціальний педагог

 

3

 

Продовження додатка 1

12

Забезпечити раннє виявлення сімей, в яких може виникнути реальна загроза вчинення насильства в сім’ї.

 

Батьки

За потребою

Класні керівники, соціальний педагог

13

Здійснювати контроль стану роботи щодо попередження випадків булінгу

Педагоги

Щоквартально

Директор, ЗДВР

14

Година спілкування «STOP булінг!»

 

Учні 2-3 класів

Протягом

року

Практичний психолог

15

Заняття з елементами тренінгу «СТОП-Булінг»

 

Учні 4 класів

Протягом

року

Практичний психолог

16

Цикл занять за програмою «Безпечний простір», модуль «На крилах підтримки

Учні 3-4 класів

Протягом

року

Практичний психолог

17

Цикл занять за програмою «Безпечний простір», модуль «Простір моїх змін

Учні 6-8 класів

Протягом

року

Практичний психолог

18

Заняття з елементами тренінгу ««Я знаю, як спілкуватися в Інтернеті # Не ведусь»

Учні 5 класів

Протягом

року

Практичний психолог

19

Заняття з елементами тренінгу «Цифрова гігієна: яких правил варто додержуватися в інтернеті? »

«Імтимтине селфі в інтернеті», «Безпека в інтернеті»

Учні 9-10 класів

 

 

Учні 11 класів

Протягом

року

Практичний психолог

20

Заняття з елементами тренінгу «Не допустим булінгу!»

Учні 5-6 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

21

Перегляд мультфільму «Булінг в школі», година спілкування «Булінг. Види булінгу»

Учні 3-4 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

22

Бесіда «Види насильства»

Учні 7-8 класів

Протягом

року

 

Соціальний педагог

 

4

 

Продовження додатка 1

23

Година спілкування «Стоп булінг!Попередження насильства.»

Учні 9 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

24

Години спілкування «Віртуальний терор: тролінг і кібербулінг

Учні 10-11 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

25

Заняття з елементами тренінгу «Територія «Ні – неповазі»: статус небайдужого ставлення»

 

Учні 11 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

26

Перегляд відеоролика «Які у мене цінності», «Прийми себе таким як є», «З чого почати боротьбу з булінгу в школі» «Нік Вуйчич про булінг» ,«Я не для продажу», «Насильство словами школярів»

Учні 5-6 класів

Протягом

року

Соціальний педагог

 

 

 

 

 

Формування навичок дружніх стосунків здобувачів освіти

1

Проводити ранкові зустрічі з метою формування навичок дружніх стосунків у колективі

Вихованці закладу

Щодня

Класні керівники

2

Створювати безпечний освітній простір,  формувати позитивний мікроклімат та толерантну міжособистісну взаємодію під час уроків, на перервах.

Педагогічні працівники, батьки

Щодня

 Класні керівники, класоводи

3

Провести заходи в рамках Всеукраїнського тижня права «Стоп булінгу»

(За окремим планом)

Вихованці, батьки

Листопад

Соціальний педагог, педагоги

 

 

 

 

 

 

 

5

 

Продовження додатка 1

Діагностичний етап

1

Створити базу діагностичного інструментарію для вивчення рівня напруги, тривожності в дитячих колективах

Учні

Вересень

Практичний психолог , соціальний педагог

2

Проводити спостереження за міжособистісним спілкуванням та поведінкою здобувачів освіти

Педагоги, учні

1 раз на квартал

Практичний психолог

3

Дослідити рівень тривожності

Учні

Грудень

Практичний психолог

 

 

                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                         

                         Додаток 2

до наказу №89 -ОД

від 03.09.2022

 

 

План заходів

Буйвалівської філії ОЗ «Кролевецький ліцей №3»,

 спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування)

 в закладі освіти

№ з/п

Найменування заходів

Відповідальні за виконання

Строк виконання

1

2

3

4

Інформаційно-профілактичні заходи

1

Обговорення з учнями «Правил поведінки для здобувачів освіти».

Класні керівники

Початок вересня

2

Проведення ранкових зустрічей («Ранкових коло») з метою формування навичок дружних стосунків у класному колективі

Класні керівники

1-4 кл.

Протягом року

3

Взяти участь у проведенні Всеукраїнського тижня протидії булінгу ( виховні години «Ми проти булінгу», «Захисти товариша», «Жити в класі, як у родині» .

Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог

Листопад

4

Провести заходи до Тижня толерантності (година спілкування « Добро врятує світ», інформація «Виховуй у собі терпимість»,   рольова гра «Ми всі - однокласники. Ми всі –друзі».

Класні керівники, практичний психолог, соціальний педагог

14.-20.11.22

5

Провести батьківські збори щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Завідувач філії, класні керівники

Вересень

6

Провести індивідуальні та групові консультації  з питань насильства та булінгу для учасників освітнього процесу

Практичний психолог

Грудень

7

Провести Тиждень правової освіти (урок правознавства «Знаю свої права, виконую обовязки», година спілкування «Толерантність у спілкуванні з людьми», конкурс малюнків «Права дитини мирної країни»).

Класні керівники, вчитель

правознавства

Грудень

березень

8

Імітаційні ігри для молодших школярів     «Якщо тебе ображають».

Вчителі початкових класів

Жовтень

9

Провести бесіди-зустрічі здобувачів освіти з працівниками поліції, юриспруденції

Класні керівники

Протягом року

2

 

Продовження додатка 2

10

Підготувати пам’ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Класні керівники

Вересень

11

Уроки відвертого спілкування «Змінюй в собі негативне ставлення до інших», «Як подолати булінг»

Класні керівники

Протягом року

12

Оновити розділ про профілактику булінгу (цькування) і розмістити нормативні документи на сайті закладу освіти

Відповідальний за сайт закладу освіти

Вересень

13

Провести наради з педагогами  та обслуговуючим персоналом з питань профілактики булінгу (цькування). 

Завідувач філії

Вересень

14

Оновити тематичний стенд «Стоп, булінг!»

     Завідувач філії

Жовтень

15

Провести анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Практичний психолог/соціальний педагог

Грудень

16

Провести діагностику стосунків у закладі освіти 

Практичний  психолог/соціальний педагог

Лютий

17

 

 

 

Підготувати звіт про виконання заходів щодо виконання плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу

  Завідувач філії

 Червень

 

 

Формуваннянавичокдружніхстосунківздобувачівосвіти

1

Підготувати методичні рекомендації для педагогів: з вивчення учнівського колективу; з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Практичний психолог

Жовтень

2

Провести тренінг для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) у закладі освіти

Практичний психолог/соціальний педагог

Листопад

3

Створювати безпечний освітній простір,  формувати толерантні стосунки між учителями, учнями та батьками. 

Завідувач філії

Постійно

4

Проведення акцій «Зроби комплімент однокласнику», «Зроби добру справу».

Класні керівники

Листопад, грудень

5

Проведення ранкових зустрічей «Я дарую гарний настрій».

Класні керівники

1-4 кл.

Протягом року

 

 

 

 

Додаток 3

до наказу №89 -ОД

від 03.09.2022

 

Порядок подання та розгляду заяв

про випадки булінгу в ОЗ«Кролевецький ліцей№3»

 

  1. Заяву про випадки булінгу в закладі освіти має право подати будь-який учасник освітнього процесу.
  2. Заява подається директору  закладу освіти відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
  3. Здобувач освіти, який став свідком булінгу в закладі , зобов’язаний повідомити про це  класного керівника, психолога або безпосередньо директора  закладу освіти.
  4. Учитель або інший працівник закладу освіти, який став свідком булінгу або отримав повідомлення про факт булінгу від здобувача освіти, який був свідком або учасником булінгу, зобов’язаний повідомити директора закладу освіти про цей факт.
  5. Директор закладу освіти має розглянути звернення.
  6. Директор закладу освіти створює комісію з розгляду випадків булінгу, яка з’ясовує обставини булінгу.
  7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу.
  8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.
  9. Здобувач освіти може звернутись на гарячу лінію ГО «Ла Страда - Україна» з протидії насильству в сім’ї або із захисту прав дітей; до соціальної служби з питань сім’ї, дітей та молоді; Національної поліції України; Центру надання безоплатної правової допомоги. Після отримання звернення дитини, відповідна особа або орган інформує керівника закладу освіти у письмовій формі про випадок булінгу. Керівник закладу освіти має розглянути таке звернення та з’ясувати всі обставини булінгу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                          

                           

     

 

Додаток 4

до наказу №89 –ОД

від 03.09.2022

 

Порядок реагування на випадки булінгу

в ОЗ «Кролевецький ліцей 

          § 1

  1. Усі працівники закладу та інші особи, яким стало відомо про випадок оулінгу, повинні повідомляти в письмовій формі директора закладу  про факти оулінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних та інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.
  2. Класний керівник викликає батьків або опікунів дитини, яка може бути жертвою оулінгу, і повідомляє їм про це.
  3. Практичний психолог повинен провести співбесіду з учасниками (свідками) інциденту.  Результати співбесіди занести до протоколу. Оригінал протоколу з підписом психолога подається  директору закладу освіти.
  4. Практичний психолог складає план роботи з  психологічної реабілітації постраждалих та кривдника. План допомоги має включати рекомендації з таких питань:
  1. вжиття заходів для забезпечення безпеки дитини, у т.ч. повідомлення компетентних служб про можливий випадок оулінгу; 
  2. підтримка, яку навчальний заклад пропонує дитині;
  3. направлення дитини до спеціалізованого центру для отримання допомоги (за потреби).

§ 2

  1. У більш складних випадках (пов’язаних із сексуальним насильством, жорстоким фізичним або психологічним насильством) директор закладу  створює комісію, до складу якої входить, практичний психолог,  класний керівник  та інші працівники закладу, обізнані із ситуацією або добре знайомі з дитиною.
  2. Комісія повинна підготувати план надання допомоги дитині, який відповідає вимогам, зазначеним у п. 4,  § 1 даного Порядку, та базується на матеріалах, підготовлених психологом закладу, та іншій інформації, отриманої членами комісії.
  3. Про можливий випадок оулінгу проти дитини повідомляється її батькам або опікунам. Комісія призначає батькам або опікунам зустріч для обговорення проблеми, під час якої батькам або опікунам може бути повідомлено про те, що можливий випадок  реагування буде розслідуватися зовнішньою організацію для забезпечення об’єктивності розслідування. Ведеться протокол такої зустрічі.

 

 

 

 

 

 

Продовження додатка 4

§ 3

  1. Практичний психолог (соціальний педагог) повинен представити план надання допомоги дитині її батькам або опікунам, рекомендуючи щільну співпрацю під час його виконання.
  2. Класний керівник інформує батьків або опікунів дитини про обов’язок закладу повідомити  про можливий випадок булінгу компетентні органи (прокуратуру, поліцію).
  3. Після того, як  класний керівник  поінформував батьків,  директор закладу   повідомляє про можливий злочин  відділ освіти, прокуратурі, поліції, відділу у справах сім’ї та молоді.
  4. Відповідальність за подальші дії несуть органи, згадані у попередньому пункті.
  5. Якщо про можливий випадок булінгу проти дитини повідомляється батькам або опікунам дитини, але факт такого випадку не підтверджується, батьки або опікуни дитини мають отримати інформацію про це в письмовій формі.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора