ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ
ЯК ГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТІВ
Іспити, як і більшість явищ життя, - явище перехідне. Коли вони закінчуються, з’являється відчуття свободи, забуваються сльози, нервування, повертається спокійний сон. Але ж можна скласти іспит і з меншими витратами для власного здоров’я, отримати добрі оцінки й чекати наступного іспиту без страху та безсонних ночей.
Найоптимальніший варіант підготовки до складання іспитів.
Розпорядок дня
Харчуватися слід 3-4 рази на день. Мед, горіхи, молочні продукти, риба, м’ясо, овочі та фрукти забезпечать необхідний баланс інгредієнтів їжі в організмі й відновлять енергетичні затрати.
Нормальний здоровий сон і відпочинок зменшать навантаження на нервову систему.
Не варто відмовлятись від звичних занять спортом. Розмов по телефону – це буде своєрідним відпочинком.
Можна вживати тонізуючі препарати, наприклад, із женьшеню чи елеутерококу. Каву краще пити вранці, лише для того щоб прокинутися. Заспокійливі медичні препарати зовсім не потрібні. Їх можна вживати лише за призначенням лікаря.
Правильна організація вивчення навчального матеріалу
Спочатку слід переглянути весь матеріал і розподілити його таким чином: якщо треба вивчити 100 питань за чотири дні, то в перші два вивчається 70% усього обсягу, третього дня – решта, четвертого – повторюють вивчене. При цьому складні теми варто чергувати з простими – не обов’язково вчити всі питання поспіль.
Є й деякі психологічні закономірності, які слід враховувати .
1. „Чинник межі”. Найкраще запам’ятовується інформація. Викладена на початку і наприкінці тексту . середина зазвичай швидко „вилітає” з голови. Тому під час запам’ятовування та повторення слід приділяти увагу середині тексту.
2. Повторювати треба не механічно, а вдумливо, зосередившись на змісті. Інформація після „завантаження” в мозок, якщо її не повторювати, утрачається на 20-30% упродовж перших 10 год. Щоб цього не сталося, слід прочитати
текст, повторити його вдруге, через 20 хв, -утретє, а через 8-10 год. – учетверте, і ще раз – через добу. Тільки після цього можна бути впевненому у тому, що інформація міцно „оселилася” в голові.
3. Особливість „ упізнавання „. Дивлячись на текст, відчуваєш, що колись все це бачив, читав, отож вирішуєш, що витрачати час на це питання не варто й можна переходити до наступного. Насправді ж це – несвідомий самообман. І якщо не вивчити уважно те, що здається таким знайомим, на іспиті можна не відповісти на „знайоме” питання.
4. Запам’ятати можна найкраще , якщо знати, що є „найближчим” : текст, рисунок, логічна схема, мовленнєве відтворення.
5. Слід спробувати знайти щось цікаве у найнуднішому матеріалі, адже цікаве запам’ятовується набагато легше.
Можна готуватися до іспитів удвох, адже одна голова добре, а дві – краще. Підготовка до іспиту має свої переваги, якщо поставитися до цього серйозно і сумлінно. Учити разом не варто, а от повторювати навіть бажано.
Розповідати треба чітко, детально, емоційно. Можна проводити „репетиції” перед іспитом і наодинці: ставити собі запитання, уголос відповідати, привчатися слухати своє мовлення.
Шпаргалка річ потрібна.
Використання шпаргалок на іспиті найчастіше закінчується сумно. Вони потрібні лише тим, хто краще запам’ятовує матеріал при конспектуванні, - викладений коротко (у вигляді тез), він краще тримається у пам’яті. Шпаргалки зручно перечитувати перед самим іспитом, а от брати їх на іспит не варто.
„Спокійно, тільки спокійно”
Так завжди в екстремальних ситуаціях казав Карлсон. Слід скористатися його порадою. Адже нервують завжди ті, хто погано знає матеріал. Ті, хто зовсім нічого не знає, зазвичай спокійні. Ті, хто знає матеріал добре чи на середньому рівні нажахані до останньої хвилини, поки не отримають оцінку.
Щоб подолати свій страх, можна розповідати самому собі вивчений матеріал, начебто на іспиті. Уявіть складну ситуацію на іспиті й знайдіть з неї вихід. Поставте собі підступні запитання й дайте на них відповідь – переборіть страх ще до іспиту. Згадайте випадки свого успіху, подумки відчуйте їх ще раз. На іспиті не втрачайте самовладання, хоч це і нелегко. Згадайте про почуття гумору – іноді воно виявляється і в екзаменаторів.
Підтримка батьків – один з чинників успіху!
Мета кожного учня – скласти іспит якнайкраще, а оцінка залежить від двох різних чинників 6 знань і вміння поводитися на іспиті.
1. Майте вигляд впевненої у собі людини.
2. Спрямовуйте розмову в потрібне русло.
3. Не втрачайте самовладання , якщо не знаєте питання.
4. Ведіть з викладачем діалог.
5. Змінюйте перебіг думок, перебудовуйте розмову у сприятливому напрямі.
6. Вдягніться на іспит охайно.
7. Говоріть не голосно, але чітко і впевнено, усміхайтеся.
8. Налаштовуйтеся на неодмінний успіх, особливо на першому іспиті.
9. Продумайте поведінку і стиль розмови з викладачем.
10. Будьте спокійні і зосереджені на змісті відповіді.
11. Забудьте про образи на вчителя, батьків, узагалі відсторонитеся від усього непотрібного.
12. Заспокойте себе тим, що завтра буде день без іспиту, тому сьогодні слід себе показати якнайкраще.