До уваги дорослих!! Як порозумітися з тривожними дітьми
До уваги дорослих!!
Як порозумітися з тривожними дітьми
1. Уникайте змагань і будь-яких видів робот, що вимагають швидкість.
2. Не порівнюйте дитину з оточуючими.
3.Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
4.Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.
5. Частіше звертайтеся до дитини на ім’я.
6.Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом дитині.
7. Не застосовуйте до дитини завищених вимог.
8. Будьте послідовні у вихованні дитини.
9.Намагайтеся робити дитині якомога менше зауважень.
10. Використовуйте покарання лише у рідкісних випадках.
11. Не принижуйте дитину, караючи її.
Ваша дитина стала заїкатися?
Поради батькам:
• Важливо створити спокійну атмосферу в домі, інакше усі корекційні впливи підуть нанівець.
• Дотримуйтеся режиму дня, він допомагає зменшити тривогу у дитини.
• Звикайте говорити з дитиною неквапливо, неголосним
• Уникайте підвищених тонів, тим більше - вибухових інтонацій, різких жестів.
• Коли дитина вам щось розповідає - не підганяйте її і не перебивайте.
• Частіше проявляйте ласку, пі
• Менше критикуйте, частіше хваліть - навіть за найменші успіхи.
• Дуже важливі заняття музикою і співом - вони сприяють розвитку правильного мовного дихання, почуття темпу і ритму. Особливо лікувальний ефект у музики Моцарта.
Як порозумітися з гіперактивними дітьми
1. Працювати з дитиною на початку дня, а не ввечері.
2. Зменшити робоче навантаження дитини.
3. Ділити роботу на більш короткі, але більш часті періоди. Використовувати фізкультхвилинки .
4. Бути драматичним, експресивним педагогом.
5. Знизити вимоги до акуратності на початку роботи, щоб сформувати почуття успіху .
6.Посадити дитину під час занять поруч з дорослим.
7. Використовувати тактильний контакт (дотики, обійми).
8. Домовлятися з дитиною про ті чи інші дії заздалегідь.
9. Давати короткі, чіткі і конкретні інструкції.
10.Використовувати гнучку систему заохочень і покарань.
11. Заохочувати дитину відразу, не відкладаючи на майбутнє.
12.Надавати дитині можливість вибору.
13.Залишатися спокійним. Немає холоднокровності - немає переваги!
Як порозумітися з агресивними дітьми
1. Бути уважним до потреб дитини.
2. Демонструвати модель неагресивного поведінки.
3. Бути послідовним у покараннях дитини, карати за конкретні вчинки.
4. Покарання не повинні принижувати дитину.
5. Вчити прийнятним способам вираження гніву.
6. Давати дитині можливість проявляти гнів безпосередньо після стресової події.
7.Вчити визначати власний емоційний стан і стан оточуючих людей.
8. Розвивати здатність до співчуття.
9. Розширювати поведінковий репертуар дитини.
10.Відпрацьовувати конструктивні навички реагування в конфліктних ситуаціях.
11. Вчити брати відповідальність на себе.
Однак всі перераховані способи і прийоми не приведуть до позитивних змін, якщо матимуть разовий характер. Непослідовність поведінки батьків та вчителів може привести до погіршення поведінки дитини. Терпіння і увага до дитини, до його потреб, постійне відпрацювання навичок спілкування з оточуючими - ось що допоможе налагодити взаємини з дитиною.
Правила роботи з тривожними дітьми
1. Уникайте змагань і будь-яких видів робіт, що вимагають швидкості.
2. Не порівнюйте дитину з оточуючими.
3.Частіше використовуйте тілесний контакт, вправи на релаксацію.
4.Сприяйте підвищенню самооцінки дитини, частіше хваліть її, але так, щоб вона знала, за що.
5. Частіше звертайтеся до дитини на ім’я.
6.Демонструйте зразки впевненої поведінки, будьте в усьому прикладом дитині.
7. Не застосовуйте до дитини завищених вимог.
8. Будьте послідовні у вихованні дитини.
9. Намагайтеся робити дитині якомога менше зауважень.
10. Використовуйте покарання лише у рідкісних випадках.
11.Не принижуйте дитину, караючи її.
Правила роботи з аутичними дітьми
1 . Приймати дитину такою, як вона є.
2 . Виходити з інтересів дитини.
3 . Суворо дотримуватися певного режиму і ритму життя дитини.
4 . Дотримуватися щоденних ритуалів (вони забезпечують безпеку дитині).
5.Навчитися сприймати найменші вербальні та невербальні сигнали дитини, що свідчать про її дискомфорт.
6.Частіше бути присутнім у групі або класі, де займається дитина (для батьків).
7.Як можна частіше розмовляти з дитиною.
8.Забезпечити комфортну обстановку для спілкування і навчання.
9.Терпляче пояснювати дитині сенс її діяльності, використовуючи чітку наочну інформацію (схеми, карти тощо)
10. Уникати перевтоми дитини.